Life stories

Att utmana sig själv och dagens axelpass

september 28, 2016

Är det något vi ständigt tvingas till på Berghs så är det att utmana oss själva. Vi slängs hela tiden in i nya situationer som vi måste lära oss hantera. Det är ju i dessa situationer vi kan växa, utvecklas. För någon som har svårt att släppa kontrollen trodde jag det skulle bli tufft, jag gillar inte nytt. Men jag klarar det betydligt bättre än jag trodde, det är som om jag blivit lite avdankad och bara följer med. Men samtidigt omfamnar jag utmaningarna lite för lätt och jag insåg att det är just det jag egentligen ska passa mig för. Att allting är just så nytt och kul och utmanande att jag tappar mig själv. Hon som inte gillar förändring. 

Jag vet sedan tidigare att jag har tendenser att gräva ner mig i situationen jag befinner mig i till den graden att jag själv inte ser stressen som börjar byggas upp. Men jag hade en plan för hur jag skulle hantera året – vad jag borde prioritera och när jag måste backa för att samla ny kraft och energi, jag är glad för det för det behövs. Men med allt som är på gång just nu insåg jag samtidigt idag att jag måste bli bättre på att utvärdera hur jag mår oftare, att inte tillåta alla utmaningar som slängs mot mig att ta över – för man måste faktiskt inte utmanas, utvecklas och växa hela tiden varje dag. Ibland är det faktiskt ganska okej att stå stilla en liten stund och bara andas.

Egentligen var det inte alls det jag skulle prata om. Det var vår workshop vi själva ledde idag ute på ett företag, om kreativa processer. Jag var helt slut efter presentationen där jag valde att prata för hela gruppen – för att någon här Skulle utmana sig själv och det var nog där jag insåg att jag inte behövde göra det just idag, när jag gjorde det igår. Och ska göra det imorgon. Faan det är okej att andas. 

Screenshot Processed with VSCO with a5 preset

Och det är nog här jag gör just det bäst. Ensam på gymmet.

Dagens axelpass såg ut som följer:

Uppvärmning lätta vikter

Militärpress 6×5

Hantellyft 12×5 Droppa en gång (Jag körde 8 kg x12 och droppade sedan till 5 kg x12 per set)

 

Facepulls (som här ovan) 12×5

supersettat med hantelflyes 12×5

 

Axeldrag i Cable 12×3 (fäst handtaget på nedre kroken)

Axelpress med hantlar 12×3

Hantellyft rakt fram 12×4

 

Blev ett relativt snabbt pass med något tyngre vikter, precis vad den här dagen behövde :)

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply