Workout stories

Dagens ryggpass

oktober 18, 2016

Jag kommer kliva på nästa diet i juli som det ser ut just nu, det blir en höstsäsong för mig nästa år. Och om jag är taggad? Oh ja! Visst njuter jag lite extra av livet när jag vet att det ligger en diet framför mig, men jag saknar det lugn som ens vardag fylls av under en satsning. Jag tror att det är välbehövt emellanåt. 

Men det jag allra mest ser fram emot är att se hur min fysik utvecklats. Fasiken vad jag kämpar med att bygga upp en större ram. Framförallt överkropp, där både var och är jag för nätt.

Processed with VSCO with acg preset

Men jag tycker nog att jag börjar få till bredden på ryggen. De senaste månaderna har jag lagt tid på både rygg och axlar och nu ökar jag volymen för baksida axlar. Dom släpar, precis som hos många andra.

Än är det tid kvar att bygga så jag har fortfarande hopp om att vi kan komma tillbaka med en betydligt förbättrad fysik. Några kilon till ska jag pressa upp kroppen är tanken.

Haha men insåg väl också idag att kombinationen ökad vikt och chins- nädu, det var en icke-fungerande ekvation.

Hahahaha jag dör!! Ser ni hur tungt det ser ut eller?!

Aja, här kommer i alla fall träningschemat för dagens ryggpass.

Jag är tillbaka i vecka 1 nu vilket innebär lägre repetitioner och tyngre vikt!

Chins 3 set (så många en orkar. I mitt fall…. 1 då hahaha)

Latsdrag 10×5

Stångrodd 10×3

T-bar row 10×3

Hög rodd (använde stång idag) 10×4

Pullovers 10×4

Låg rodd 10×4

Och där var ryggpasset klart! Säg till om det är någon övning jag ska filma som är oklar!

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply