Workout stories

Dagens träningspass; axlar

augusti 25, 2016

Processed with VSCO with a9 preset

Excuse samtliga mobilbilder men det är något ni kommer få mer av. Gaaah vad jag konkar runt på tunga ting redan som det är nu, lägg på en systemkamera på det och min rygg kommer gå av! Denna vecka har varit galen. Egentligen har skolan kanske inte kommit igång på riktigt än och så jädrans sena kvällar har det inte blivit, men alla nya intryck gör mig matt. Det är tidiga morgnar för min del för att hinna med träningen och kvällarna har mesta dels bestått av att smälta dagen och packa om väskan för morgondagen.

Processed with VSCO with a5 preset

I tisdags kväll var det studiebesök på Wenderfalck PR-byrå och igår startade vi dagen på MyNewsdesk och avslutade den med en tre-timmars föreläsning i skolan. Vi har både fått snabbpitcha lösningar på briefer och fått en liten glimt in i vardagen på en PR-byrå. Vi har fått se mycket på bara två veckor, helgen känns välbehövd för att både reflektera över veckan och faktiskt sätta sig ner och ta in alla dessa dagar.

Processed with VSCO with a6 preset

Men träningen har jag fått in en bra rutin på. Och det är jag glad över för det är nu den behövs mer än någonsin. Svårare har det varit med maten däremot, med fullspäckade dagar inser jag emellanåt att jag inte bara missat ett mål utan två, eller tre. Mina mattider är inte längre lika tydliga och det är svårt att anpassa dagen efter när jag behöver äta. Haha och för någon som trycker 7 måltider om dagen innebär det alltså 7 potentiella missar om jag inte följer klockan noga! Men det kommer falla på plats det med, jag får ta en vecka i taget så får jag ett schema på det med så småningom. Det är det här året vi ska bygga innan nästa tävlingssatsning drar igång så ett högt matintag ÄR prioriterat. 

Denna vecka kastade jag om passen lite och tog istället en vilodag i tisdags och lägger träningen lördag och söndag. Men idag var det axlar på schemat. Axlar vecka 1 vilket innebär 10:or i repsantal, tyngre vikter och så slängde jag in lite triceps på det. 

 

 

Passet idag såg ut som sådant: 

Militärpress 8×5

Hantellyft 10×5 (droppa en gång så ex 7 kg x10 och droppa till 5 kg och 10 reps till)

Sittande hantelpress 10×3

Baksida flyes 10×5 supersettat med cablelyft 10×3

Facepulls 10×4

Triceps pushdown 10×4 (tunga)

Denna är superbra att avsluta med, LÄTT VIKT typ 3 eller 4 kg:

10 reps Hantellyft åt sidan + 10 reps rakt fram + 10 reps baksida axlar, upprepa med 8 reps och direkt vidare till 6 reps. INGEN VILA emellanåt haha :)

Imorgon ska ni få receptet på kvällens kvällsmål, rödbetsbrownie ;)

sockerfri frosting 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply