Workout stories

Dagens träningsupplägg

augusti 21, 2016

Haha helger är sega för mig. När jag inte har någon tid att passa tycks jag aldrig komma iväg och kommer jag inte iväg direkt på morgonen tar det ännu längre tid att pallra sig iväg till gymmet.

Men klockan två tog jag tag i mig själv, tryckte mina 2 HMB och min omega 3, fyllde min shake med funlight och knallade iväg de två minuter det tar för mig att gå till gymmet.

Processed with VSCO with a5 preset

Under vardagarna förbereder jag min träningsväska kvällen innan, jag packar allt jag ska ha med och skriver in morgondagens träningsupplägg i min loggbok. På helgerna ligger dock veckans armpass, det ända passet som inte loggas.

Och det är för att jag inte ska fastna i ett tänk på set och reps. Armar byggs bäst med högreps. Att mata ut musklerna tills de inte längre klarar mer. 

Processed with VSCO with acg preset

Armar och axlar är något jag fått jobba hårt med, även om jag har långt kvar har jag börjat se resultat sedan jag vågade öka volymen i träningen för dom. Jag varvar in armar i veckans pass också, men på helgen får de jobba hårt.

Jag har inget exakt upplägg för armar för det varierar varje helg, det viktiga är bara att krama ur allt du har med mycket droppsets.

 

Processed with VSCO with a5 preset

Här får ni dagens träningsupplägg, jag har på ett ungefär antalet reps och eftersom att jag är inne i vecka 3 går jag upp till ca 14 reps, droppar vikten och slutar räkna. 

Triceps pushdown stång 14×5 (droppa därefter)

Supersettat med Bicepscurl med hantlar stående 10×4

 

Axelpress smith (Tungt) 10×4

Supersettat med triceps pushdown med rep 10×4

 

Bakåtlutade bicepscurls 14×5

Supersettat med dips med gummiband 6×4

 

Scottcurls 10×3

Supersettat med tricepspress med hantel bakom huvudet 10×3

 

Hantellyft droppset 7 kg 14×5 droppa till 5 kg och mata ut

Det här passet tog mig cirka 80 minuter inklusive uppvärmning. Som sagt så varierar helgens armpass, ibland byter jag ut övningar och ibland lägger jag till övningar men jag försöker köra till fail så ofta det går. Haha med armar då, sällan någon annan muskelgrupp.

Är det någon som har tips på en bra övning eller favoritövning för biceps eller triceps??

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply