Health stories

One night in Patong

mars 3, 2015

mini golf kärlekparty in patong

Här sitter vi nu. Vid poolen på ett hotell vi inte bor på, men det är en finare pool än den hos oss. Helt enkelt. Och vi maskerar vårt intrång väl med lunch vid poolbaren som täckmantel. Det är slitsamt att ligga på stranden varje dag, problemen i denna verklighet är få och när det är det största problemet, då är det bara väldigt bra ;p

I lördags blev det den mytomspunna festkvällen i Patong, med ett stopp dessförinnan på Dino baren för mini golf och middag. En himlans rolig kväll, som inte tog slut förrän halv 4. En mindre rolig dag därpå däremot. Baksmällan tror jag alla klarade sig från, trots något för många shottar. Men trötta var vi, förutom ett lunchstop på hotellets restaurang var vi sängliggande. This is why sol och drinkar inte hör ihop, något samtliga på Grabbarna grus antagligen också fick lära sig dagen efter.

chins skrattPatong

På bar nummer 1 tävlades det om att hänga i ett chinsräcke, 2 minuter skulle man klara. Något kaxigt ställde jag upp, ingen annan verkade klara det? 25 sekunder, hängde jag, och insåg att räcket man hängde i både var extremt tjockt och snurrade. Personalen meddelade lite diskret efter mitt hetsande om att hänga tills jag klarar det att endast två personer någonsin hängt tiden ut. I give up. Men någon börjar bygga rygg, såg jag efteråt. Haha.

sunset trappan stranden3

I måndags gick vi återigen ner för att titta på solnedgången. Den är fin här, solnedgången. Återigen cirka en timme för tidigt och redo för kvällen strosade vi runt bland bikiniklädda turister som försökte norpa de sista solstrålarna.

Vårat sällskap har nu krympt, endast vi tappra och härdade själar håller ut en vecka till här nere i värmen. Vissa har det hårt :o Och andra måste ställa upp som ofrivilliga kattvakter ;p

stranden2 solnedgång

Morgonen började som vanligt med att klockan ringde 07:30, ett snabbt ombyte senare och så är både riskakorna och PWOn nere och jag är på väg in till det lokaka gymmet. Det fick bli ett litet omkastande i schemat då vi lämnar tidigt imorgon för övernattning på Raja Island, tydligen kunde inte båtarna anpassas efter mitt träningsschema och prio musklerna axlar och ben fick klämmas in idag och på fredag innan vi åter flyger tillbaka till Sverige lördag morgon. Hade det inte varit för den stora saknaden efter min morgongröt med honung, blåbär och mjölk så hade jag stannat. Helt klart.

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *