Kitchen stories

Protein smoothiebowl

februari 16, 2015

Protein smoothie smoothiebowl protein

Idag var lite som att vakna dagen efter en baksmälla. Euforin över att vara tillbaka är storslagen. Tillbaka på jobbet, tillbaka i gymmet. Ren lycka. Här är alltså tjejen som gick med världens leende klockan 8 imorse, glad över att stå på BÅDA benen och faktiskt vara på väg någonstans. Ja, jag har spenderat några för många dagar i ryggläge. Sovandes. Svettandes och allmänt ynklig. Tillbaka till rutiner.

Morgonen började på bästa sätt, vaknade till nybryggt kaffe. Thank god för förinställd kaffekokare. Gröt, med blåbär, honung och mjölk. Himlans gott det där. Efter några timmars jobb väntade mitt efterlängtade benpass, först ut marklyft. Några set på 70 kilo. Jag har backat bandet när det kommer till marken, 80 kg var jag uppe på. Med en dålig hållning och krökt rygg. Teknik. Teknik. Teknik. Det var bara att börja plocka av och nöta in allt på nytt. Inte jätte tungt, för vissa. Men för mig. Sakta men säkert, jag märker även att jag hittar kontakten bättre, med lägre vikter. Sumo mark. Helt klart en favorit när det kommer till rumpträning. Därefter blev det massa leg curls, kickbacks i smith, vader och så vidare. Endorfinkickar. Plural.

bild (15) bild 1 (11) bild 2 (9) bild 3 (6)

Något svimfärdig begav jag mig sedan tillbaka till kontoret. Ikväll ska jag sätta i fransar för första gången. Jag hittade ett specialerbjudande och tänkte att jag kunde passa på, perfekt inför Thailandsresan. Tror jag nu. Tills jag sedan sitter där på stranden, med några längre strån hängande från ögat, de smälter väl inte i solen? Aja, kul att prova. Därefter blir det middag, fishcakes står på kvällens meny.

Under tiden jag varit sjuk har jag ätit, mycket. Jag skickade en snabb förfrågan till min coach om jag borde dra ner på maten, med tanke på att min enda rörelse var när snytpapret var slut. Det skulle jag inte. Kroppen behöver extra energi för att arbeta mot sjukdomen, likaså så hade jag feber vilket innebär att min förbränning går upp. Inget mig emot, mat tycker jag om. Dock så blev det mycket gröt och mindre riktigt, varm mat. Likaså, mindre protein. Det vill vi ju inte, proteinintaget behöver hållas högt för att inte förlora muskelmassa. Då intorducerar vi smoothiebowlen, med protein. Ett enkelt, och väldigt gott sätt att få i sig en skopa.

INGREDIENSER (1 portion)

  • 150 g fryst frukt, smoothiefrukt på påse med smak av Mango, papaya och något mer
  • 1 skopa One Whey isolate, french vanilla
  • 1 dl cashewnötsmjölk
  • frysta hallon
  • 1 msk acai
  • agave

TILLAGNING

Släng ner allting i mixer och mixa på full effekt, häll över i en skål och toppa med blåbär, kokoschips, hampafrön och gojibär. Protein och vitaminboostad till fullo. Enjoy! Trevlig kväll :)

 

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply