Workout stories

Ryggslakt

augusti 3, 2016

Vi provar det här med mobilblogg då. Haha med styrkelabbets podd i lurarna om semesterträning. Det poddavsnittet kommer bara tre veckor försent men aja.

Att jag ÄLSKAR att träna rygg är ingen nyhet, rent generellt gillar jag att träna baksidan av kroppen. Den delen de flesta inte finner någon poäng med, då man ändå inte kan se den. Men jag är starkast i baksidan- baksida lår, rumpa och rygg. En gillar att träna det en är bra på typ.

Min rygg har också alltid varit det område jag samlat mest fett på, lustigt nog. Men sedan jag började med styrketräning känner jag också att det är den muskelgrupp som utvecklats bäst, kanske hänger ihop- dom där två? I min värld har mina ryggmuskler fina depåer att äta energi av haha!

image

Jag är tillbaka på vecka 1, vilket innebär 10:or i repsantal. Jag börjar ALLTID passet med Latsdrag…. Efter att jag daltat lite med stretchade och lätta vikter i latsdraget.

Latsdrag 10×4

Latsdragmaskin (som jag kallar det hehe- men maskinen som funkar som Latsdrag typ) här kör jag dropset och matar ut musklerna. 10:or på den tyngsta vikten och droppa sedan 3 gånger. Jag gör två set av den här.

image

Sedan kör jag 10×4 T-bar row. Här reser jag mig olika högt beroende på hur tungt jag kör.

Därefter blir det 10×3 på en-arms drag i cable (svinbra övning!) droppar där med ibland.

Sen 10×4 hög rodd med rak stång.

image

Därefter kör jag 10×4 pullovers med ett smalt grepp.

Och sen avslutar jag med 10×4 låg rodd. Nej förresten, SEN avslutar jag med 15×5 båleotationer i cable.

Det här passet blir ganska maffigt när jag är inne i vecka 3 när alla tior är 14 reppare. Rygg är tungt, det tar tid.

Okej jag börjar typ bli åksjuk på Lidingöbanan av att stirra ner i mobilen men där har ni ett exempel på ett ryggpass- ibland ändrar jag någon övning eller lägger till något- det varierar lite men det här är grunden :)

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply