Life stories

Snart får ni se vår kampanj på stan!

mars 10, 2017

Nu är artikeln ute och vi kan officiellt gå ut med att jag och min grupp kommer göra årets kampanj för City Bikes! I februari så kom Clear Channel till Berghs, de som har utomhusreklamtavlorna som ni ser på stan och vissa reklamutrymmen i tunnelbanan. Vi fick en brief där uppgiften var att skapa en kampanj för City Bikes som kommer rulla i Stockholm under 7 månader, vi fick två veckor på oss och grupperna fick vi sätta ihop själva.

Jag som älskar att tävla haha blev väl lyrisk över uppdraget, sjukt kul och utmanande att skapa utomhusreklam! Vi kände att uppgiften var väldigt PR-driven då det ändå handlar om att skapa ett koncept som både intresserar och engagerar folk så jag och Hedda från min klass bildade en grupp med Mathilda som läser Strategisk kommunikation och med Lisa som läser Communication Design – en girl power grupp, skulle vi väl kunna säga ;)

Vi hade en relativt smärtfri process, vi satte ganska tidigt ett koncept vi alla tokdiggade och hade med det gott om tid att jobba igenom det. Vi landade i konceptet 214 Stories där vi vill lyfta olika Stockholmares relation till sin stad via cykeln, ett dynamiskt koncept som ska lyfta både det rationella och framförallt det emotionella värdet med City Bikes. Ni kan läsa mer om vår kampanj här under i länken!

Så skapade studenterna en kampanj för City Bikes som snart blir verklighet

I onsdags var vi på frukost- och uppstartsmöte med Clear Channel och vi är nu officiellt igång och kommer jobba tillsammans med dom för att ta ut det här konceptet runt om i Stockholm redan nu i April. Kampanjen kommer sedan snurra i 7 månader framöver, helt sjukt. Men med en fantastisk grupp kan man verkligen skapa bra grejer! 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply