Uncategorized

Sockerfri äppelpaj med hemmagjort Questbartäcke

augusti 11, 2015

Questbar paj glutenfri äppelpaj

Efter en träningsfri helg invigde jag igår denna vecka med… ett böjpass. Som gick förträffligt bra och jag kan nu konstatera att jag höjt mina vikter med 7,5 kg sedan jag påbörjade detta böjprogram för 2 veckor sedan. Framförallt kan jag härleda denna utveckling till två faktorer; för det första är böjen numera varken skrämmande eller ångestladdade då jag dagligen placerat mig under stången. Och sedan det självklara, en blir bra på det en gör. Jag kände mig stark och utvecklingen som sker just nu, både syns och känns i kroppen.

All is good. Tills jag idag vaknar upp och känner mig liten, klen och som om muskelutvecklingen stått still. Och tävla ska jag göra också, jaja.. det var ett fint val av mig. Eller inte.

Från en dag till en annan, bara så där. Psyket är vårt starkaste redskap, när det jobbar med dig och inte mot dig. Men det är dagar som dessa du sätts på prov. Jag gick in i gymmet, gjorde det jag skulle, höjde mina vikter och fick till ett förbannat bra pass. Från gymmet gick jag 90 minuter senare, med ett stort leende och klappade mig själv på axeln. För det får man faktiskt göra.

Men då till en av anledningarna till varför jag gick med på det här programmet. Förutom att min coach inte gav mig något val. Så var det det ökade matintaget som jag kände att, ja – det här är nog lämpat för mig ändå haha. Så kvällkvargen byttes häromkvällen ut mot Äppelpaj men för att öka proteinhalten och minska på kolhydratsmängden så fick min toppas med en hemmagjord questbar, i icke bar form dåra. Mannen som inte bryr sig ett smack fick smulpaj, inte ska det slösas Fibersirap på någon som inte förstår värdet av den ;)

Receptet på smulpajen hittar ni här.

INGREDIENSER (1 questbar paj)

Karamelliserade äpplen

Questbartäcke

Sockerfri äppelpaj proteinpaj

TILLAGNING

Börja med att sätta på ugnen på 200 grader. Skär sedan upp äpplet i mindre bitar och stek dem tillsammans med honung, sötning, kokosolja och kanel tills de fått en fin färg.

Ta fram en ugnsform, jag använde en liten portionsstorleksform, häll över äpplena i formen. Häll sedan över fibersirap i en mugg, micra den i 20 sekunder och blanda sedan ner proteinpulvret. Blanda noga.

Toppa äpplena med proteinsmeten, använd händerna till att fördela ut smeten jämt. Grädda sedan i ugnen i ca 5-7 minuter. Håll koll så den inte bräns.

ENJOY, denna var sjuuuuuuukt god.

 

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply