Workout stories

Veckans ryggpass och renoveringshetsen här hemma

mars 3, 2017

Vi har Duntäckesfredag idag på Number10. Vi får med andra ord jobba hemifrån, härligt tänkte jag när jag fick höra om konceptet. Jag börjar nu omvärdera det här efter att ha behövt höra våra grannars härliga rivning av badrum precis ovanför platsen där jag nu sitter. Ett tag tyckte jag det lät som att vårat egna tak hade börja trilla ner.

En stor del av mig vill med stormiga steg klampa en trappa upp och skrika något om respekt för andra men klockan är visserligen mitt på dagen, är det någon gång man ska få riva och borra så är det väl då. För det andra renoverade vi själva i närmare 8 veckor. Både kvällar och helger hahaha. Om någon i detta hus ska klaga är det inte jag… Och på måndag drar vi igång igen.

Jag ville ha nya dörrar hemma. Jag fick mätansvaret, hur nu det gick till.

Och nu ser det ut så här. Inte nog med att dörren är för bred och inte går att stänga. Det saknas faan 10 cm på längden också.

Byggjobbarna kommer imorgon för att knacka bort och sätta nya dörrkarmar och sedan beställs nya dörrar. Nu har vi även två dagar på oss att bestämma om vi anser att det svindyra projektet med att riva alla gamla tapeter under väggfärgen i vardagsrummet är värt kostnaden. Visserligen skulle det bli fräscht och vi kan få in den gråa väggfärg jag nu tjatat om. Men fasiken vad svårt det är att motivera en sådan kostnad när man är student. hahah.

Träningen går bättre än på länge. Visserligen vet jag att det kommande vecka kommer försvinna två pass på grund av morgonmöten men ibland är inte det hela världen, kroppen behöver vila emellanåt den med.

Framförallt har jag ökat den totala volymen med fler repetitioner, ryggpassen består allt mer av ett repsantal upp mot 14-20 nu och jag tror det gjort skillnad. Jag har även hittat till SATS Fridhemsplan som har de fantastiska latsdragen med två krokar så latsens båda sidor kan tränas separat. Gillart! 

Här kommer i alla fall veckans ryggpass!

Latsdrag 14×4
Latsdrag med separata handtag (går annars att köra latsdrag i Cable cross) 14×4
Rodd i Cable cross med rep (fäst repet i nedre kroken och stå på bänk) 14×4
Latsdrag Cable Cross med rep (fäst repet i översta kroken och dra ner) 14×4
Pullover 14×4
Sittande rodd 14×3

Ser nu att jag kanske borde filma ett ryggpass någon gång! Men mitt tips är i alla fall att öka upp repsantalet för ryggen, det svider bra!

Nu ska jag fortsätta här i min misär och sedan väntar både gymmet och en utflykt för att hämta ut ett gäng paket. Trevlig fredag// Med vänlig hälsning den ruinerade studenten med ett shoppingberoende hehe

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply